Antalya Elmalı Devlet Hastanesi

Antalya İl Sağlık Müdürlüğü
Antalya Elmalı Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Hasta Ziyaretçi ve Refakatçi Kuralları

Güncelleme Tarihi: 29/09/2017

                                     ZİYARETÇİ KURALLARI
  • Hasta ziyaretleri her gün 13: 00 – 15:00 ve 19:00 – 21:00 saatleri arasıdır. Hasta ziyaretleri bu saatler arasında yapılmalıdır.
  • Hasta ziyareti kısa süreli olmalıdır.
  • Soğuk algınlığı, boğaz ağrısı, nezle ya da herhangi bir bulaşıcı hastalığı olanlar, hasta ziyaretinde bulunmamalıdır.
  • Hasta odasında tercihen iki kişiden fazla ziyaretçi olmamalıdır. Fazla sayıda ziyaretçiye sırayla izin verilecektir.
  • Alerjisi ya da astımı olan hastalar dikkate alınarak, hasta ziyaretlerine çiçek getirilmemelidir.
  • Hasta ziyaretine sağlıkları açısından çocuk getirilmemelidir.(12 yaş altı)
  • Hastaların diyetleri özeldir; hekimin izni olmadan hastaneye dışarıdan yiyecek ve içecek getirilmemelidir.
  • Ziyaret esnasında; hasta yataklarına oturulmamalıdır.
  • Ziyaret esnasında gürültü yapılmamalı, asayiş ve huzuru bozacak davranışlarda bulunulmamalıdır.
  • Hastane dâhilinde tütün ve alkollü içecek kullanılması kesinlikle yasaktır.
  • Hastanın kendisinin ya da odasını paylaştığı diğer hastaların durumları dikkate alarak, bölüm hemşireleri ziyaretçi sayısını ya da ziyaret saatlerini kısıtlayabilir.
  • Ziyarete gelirken hastaya kitap, dergi, hijyenik bakım ürünleri ( kolonya, peçete,kağıt, havlu v.b.  dışında zarar verebilecek şeyler getirilmemesi,
  • Hastanın sağlığı için ziyarete temiz giysilerle gelinmesi; odaya girince ellerin yıkanması,
  • Diğer hastaların rahatsız olması durumunda tedavilerinin yapılması gerektiğinde lütfen odadan çıkınız
  • Güvenlik çalışanlarımız bu kuralları uygulamak zorundadır. Lütfen ısraretmeyiniz.
  • Çocuk, doğumhane gibi özellikli birimlerimize ilgili hekim izin vermedikçe kesinlikle ziyaretçi kabul edilemez.
  • Yoğun Bakım Ünitemizde yatan hastaların ziyaretine kesinlikle izin verilmez.
  • Yukarıdaki kurallara ek olarak, kolaylıkla enfekte olup hastalanabilecekleri için, genel vücut direnci düşük olan (organ nakli yapılmış, kanserli gibi...) kişiler ile bebek ve çocukların ziyarete gelmemesi, bu kişilerin kendi sağlıkları için uygun olacaktır.
  • Ayrıca, hasta ziyaretlerinin gün içi belirli saatlerle sınırlı tutularak, her bir hastaya aynı anda mümkün olan en az sayıda ziyaretçi kabul edilmesi, hastanemizin temizliği ve hijyeni açısından bir gerekliliktir.

    REFAKATÇİ KURALLARI

  • Refakatçi için refakat kartı/kimliği verilir.
  • Refakatçilerin refakat kartlarını görünür halde takılı olarak bulundurmaları zorunludur.
  • Hastane dışına çıkacak olan refakatçiler kartlarını görevli personele bırakarak çıkacaklar.
  • Hasta yanında refakatçi kalma kararı doktoru tarafından verilir.
  • Hastalar, sağlık kurumlarında hizmetlerin aksamaması için belirlenen kurallara uymalıdırlar
  • Yemek tepsileri yerlerde ve kapı önlerinde bırakılmamalı, ilgili personele teslim edilmelidir.
  • Elektrik düğmeleri ve musluklar açık bırakılmamalıdır.
  • Oda içine ve pencere önlerine çamaşır asılmamalıdır.
  • Hastane dahilinde tütün ve alkollü madde kullanılmamalıdır. Etajer üstü ve içi temiz olmalı, gereksiz hiçbir eşya bulundurulmamalıdır.
  • Kırmızı poşetli tıbbi atık kutularına kesinlikle çöp atılmamalıdır.
  • Hasta odaları temiz tutulmalı, odalar havalandırılmalıdır.
  • Tuvaletler temiz tutulmalı, yerlere çöp atılmamalıdır
  • Yatakların düzenli ve temiz kalmasına dikkat edilmelidir.
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşiresinin haberi olmalıdır.
  • Refakatçi sayısı bir kişi ile sınırlıdır.
  • Refakatçi, hekim direktifine uygun olarak hastasına bakmalı ve kurum disiplinine uymalıdırlar.
  • Hastaneye su, kolonya ve kişisel bakım malzemeleri hariç yiyecek ve içecek getirilmesi yasaktır.
  • Hastane içinde yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir.
  • Hasta ve hasta yakınları sağlık çalışanlarına karşı saygı ve nezaket kurallarına uymalıdır.
  • Hastalar sağlık durumları konusunda bilgi almak istediklerinde bunu hekimlerine bildirmelidirler.
  • Hasta ve refakatçileri kullanımlarına sunulan eşya ve cihazlara zarar vermemelidirler.
  • Hastalar teşhis ve tedavi sürecinde, hekim ve diğer sağlık çalışanlarıyla işbirliği yapmalıdırlar
  • Hastalar hekim ve sağlık kurumunun izni olmaksızın, kendileriyle ilgili dosyaları ve diğer dokümanları kurum dışına çıkarmaları yasaktır.
  • Tıbbi bakım /tedavi, temizlik ve vizite sırasında hasta odaları boşaltılmalıdır.
  • Hastane temizlik kurallarına dikkat edilmelidir.
  • GİRİLMEZ” ibaresi olan hasta odalarına girilmemelidir.
  • TELEFON: Her hasta odasında  mevcut olan telefonların üstünde o telefona ait dahili numara yazmaktadır. Sizi arayanlar (0242) 6188300-01 no’lu telefonu arayıp bu numarayı tuşlayarak size ulaşabilir
  •  Bodrum  Katta bulunan ibadethane ile isteyen herkesin ibadetlerini gerçekleştirme hizmeti sağlanmaktadır.
  •           Birinci. Kat çocuk servisindeki refakatçıların, hasta yataklarını ve refakatçi koltuklarını pencere   önünde olmamasına dikkat etmelidir.
  •   Hemşirelik hizmetleriyle ilgili danışmanız gereken herhangi bir konuda, bulunduğunuz servisin  sorumlu hemşiresiyle iletişim kurabilirsiniz. Hemşire çağrı sistemi ile ihtiyacınız olan her durumda hemşirelerimiz yanında olacaktır.Yatak başucu ve tuvaletlerde bulunan ‘‘hemşire çağrı zili’’ (yeşil noktaya basınız)hemşirelerin en kısa sürede size ulaşmasını sağlayacaktır.
  • Sürekli kalan refakatçilerin iaşesi, genel esaslar dahilinde kurumumuzca karşılanır.
  • Ücretli hastaların refakatçilerinden Bakanlık fiyat tarifesine göre ücret alınır.
  • Refakatçiler ilgili birimin doktorlarının direktifleri içerisinde hastalara bakmakla ve kurumumuz disiplinine uymakla yükümlüdür.
  • Bayan hasta odalarında erkek refakatçi kalamaz.Refakatçilere hizmet edilmez